Po absolvování Střední výtvarné školy (tzv. Hollarky) v Praze studovala v ateliéru keramiky u prof. Eckerta (1964–1970) na VŠUP. Patří do generace mladých keramiků s dodnes rozpoznatelným stylem, který klade důraz na propojení keramiky s přírodou. Její rané práce ze 70. let, porcelánové prostorové reliéfy a figurální kompozice orámované chromovanými konstrukcemi, připomínající malé scénické obrazy. Od 80. let pracuje s tenkými pláty porcelánu, ze kterých vyřezávala siluety lidských či zvířecích hlav. Za pomoci nejrůznějších keramických či mosazných opor a stojánků, jež se stávaly jejich nedílnou součástí, z nich pak komponovala prostorové objekty. Od 90. let dochází k postupné změně formy a posunu k monumentalitě, expresivitě a abstrakci. Také Viková navrhla několik děl pro architekturu, první prací byla mozaika pro Staroměstskou radnici v Praze ve spolupráci s Peterem Orieškem (1975). Další nalezneme přímo v Chebu: plastiku Marie v nice jednoho domu Špalíčku.
Chtěli bychom vaše svolení použít vaše data pro následující účely. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo zrušit.
Tyto cookies jsou vyžadovány pro správnou funkčnost našich webových stránek a nelze je vypnout. Příkladem těchto akcí je přihlášení, vyplnění formulářů nebo nastavení vašich preferencí ochrany osobních údajů.
Tyto cookies se používají se pro měření a zlepšování výkonu. Do této kategorie patří činnosti, jako je počítání návštěv stránek, rychlost načítání stránky, míra okamžitého opuštění a technologie používané k přístupu na náš web.
Tyto cookies používáme k vylepšení funkcí webu a umožnění personalizace, jako jsou chaty, videa a použití sociálních médií.
Díky těmto souborům cookies vám můžeme připomenout, co vás u nás dříve zajímalo. Tyto cookies nastavují prostřednictvím našich stránek naši reklamní partneři.
Pokud lépe pochopíme, co vás zajímá, můžeme vám zobrazovat přesně to, co hledáte. Cookies využíváme k analýze informací, aby náš web dobře fungoval a mohli jsme ho dále zlepšovat.